دسته‌بندی نشده

آموزش آسان تعویض هد پلاتر اچ پی

آموزش تعویض هد

به احتمال زیاد با بنرهایی که در سطح شهر و یا فروشگاه ها زده می شوند و تصاویر مختلف تبلیغاتی یا جملات خاصی روی آنها است، روبرو شده باشید. حتی برای تبریک و خوش آمد گویی و یا مراسم ختمو عزاداری، از بنر استفاده می کنند. این بنرها به وسیله ی رسام یا همان پلاتر، تهیه می شوند. این دستگاه، یک هد دارد که باید هر از گاهی تعمیر یا تعویض گردد. این کار باید زیر نظر یک متخصص حرفه ای و فردی که اهل فن می باشد، انجام شود.

تعویض هد پلاتر اچ پی، یکی از کارهایی است که تعمیرکاران این دستگاه،به راحتی از پس آن بر می آیند. اگر شما هم دفتر خدمات و تبلیغات و چاپ دارید، بهتر است برای تعویض هد پلاتر اچ پی خود، با متخصص این کار مشورت کنید و این کار را به آنها بسپارید. ما قصد داریم تا شما را با هد پلاتر اچ پی و مراحل تعویض هد پلاتر، بیشتر آشنا کنیم. پس با ما همراه باشید.

هد پلاتر و اجزای آن

صنعت چاپ و عکاسی در ایران، سابقه طولانی دارد. روز به روز به امکانات چاپ و انواع آن در حال افزوده شدن است. تا همین 20 سال پیش، خبری از پلاترها نبود و صنعت چاپ و تبلیغات چاپی، به تراکت های سیاه و سفید یا رنگی و پوستر ختم می شد. اما رفته رفته، دستگاه هایی با عرض بیشتر وارد بازار شدند که به راحتی به کامپیوتر متصل می شدند و خروجی بهتر و با کیفیت تری برای چاپ عکس به شمار می رفتند. هنوز هم این از این دستگاه ها ( پلاتر ) استفاده می شود و انواع بنرهای رنگی با آنها به چاپ می رسد.

دستگاه پلاتر دارای یک مغز اصلی است که می تواند با کامپیوتر ارتباط برقرار کند. این مغز، در واقع همان هد پلاتر است. این مغز اصلی یا همان هد دستگاه پلاتر، قادر است تمام جزئیات تصویر روی کامپیوتر را با دقت بسیار زیاد و با جزئیات کامل، روی بنر و رول، چاپ کند. معمولا هر آنچه که نتوان با پرینترهای معمولی به چاپ رساند را، می توان با پلاترها چاپ کرد. عرض پلاتر ها بالاتر ا 24 سانتی متر است. پلاترها، از نظر رنگ و تعداد آن، تنوع بیشتری دارند و می توان در آنها، رنگ های بیشتری مورد استفاده قرار داد. لذا برای طرح های گرافیکی و نقشه های مهندسی، بسیار پر کاربرد هستند.

به طور کلی، هد پلاتر دارای دو قسمت اصلی زیر است:

1. مغز اصلی و نازل های جوهر پخش کن درون آن

2. موتور تغذیه کننده

هد پلاتر اچ پی، یکی از انواع مدل های هد پلاتر در بازار است که نازل های جوهر پخش کن بسیار ریز و دقیق را در خود جای داده است و می تواند به صورت مستقل، جوهر مورد نظر را به بیرون پاشیده و آن را کنترل کند. هد پلاتر اچ پی، یک تغذیه کننده دارد که توسط آن مدیریت می شود و با حرکت بر روی یک تسمه دندانه دار، به صورت خطی به سمت عقب یا جلو حرکت کرده و یک طرح مشخص را روی بنر چاپ می کند.

تعویض هد پلاتر و مراحل گام به گام آن

گاهی ممکن است به هر دلیلی، نیاز به تعویض هد پلاتر اچ پی باشد. در اینجا به طور گام به گام، مراحل تعویض هد را برای شما شرح خواهیم داد:

1. ابتدا باید اطلاعاتی را در مورد هد پلاتر اچ پی خود به دست بیاورید. به همین دلیل باید روی آیکون information کلیک کنید.

2. در این مرحله باید روی گزینه پرینتد منو زده و اطلاعات پلاتر خود را چک کنید. سپس می توانید همین دو مرحله را تکرار کنید و بعد از زدن روی گزینه پرینتد، یک صفحه انیمیشنی از نصب هد پلاتر اچ پی را تماشا کنید.

3. این دستگاه برای تعویض هد پرینتری، carriage را به موقعیت صحیح منتقل می کند.

4. به وسیله MFP باید پنجره آن را باز کنید.

5. کریج را سمت راست دستگاه قرار دهید.

6. دستگیره آبی را به سمت بالا و به طرف خودتان بکشید تا پوشش کریج را آزاد کنید.

7. دستگیره را عقب بکشید.

8. اطمینان حاصل کنید که به هد دستگاه دسترسی دارید.

9. هد پرینتری را به وسیله بالا کشیدن دستگیره آبی جدا کنید.

10.جدا کردن سرچاپ و هد پرینتری را انجام دهید.

11.دستگیره آبی را تا زمانی که سر پرینتری از کریج جدا شود، به سمت بالا بکشید.

12.هد پرینتری را از CARRIAGE جدا کنید.

13.صفحه لمسی کنترل تشخیص جدا شدن هد پرینتر را نمایش می دهد. برای وارد کردن یک هد پرینتری دیگر، باید در ابتدا کلاهک های محافظ نارنجی جدا گردند.

14.هد پرینتری تازه و جدید را در شکاف مورد نظر جای دهید.

15.درب کریج را ببندید و اطمینان حاصل کنید که حلقه سیم توسط انتهای دستگیره آبی گرفته شده باشد.

16.در این مرحله باید دسته را پایین بیاورید تا روی روکش کریج قرار بگیرد.

17.اسکنر را پایین آورده و روی صفحه لمسی را ببینید که تایید و کنترل نهایی به درستی انجام شده باشد.

رعایت نکات مهم در هنگام تعویض هد پلاتر

آموزش تعویض هد در پلاتر اچ پی، کار چندان ساده ای نیست. باید دقت کافی در این باره به خرج دهید تا بتوانید هد اچ پی را به درستی تعویض و جایگذاری کنید.

در هنگام تعویض هد پلاتر اچ پی باید چند نکته بسیار مهم را رعایت کنید:

· همیشه برای تعویض هد یا تعمیر هر قسمتی از پلاتر، باید با متخصص این کار مشورت کنید.

· دقت کنید که در هنگام تعویض هد، باید هد جدید را درست و دقیق جایگذاری کرده باشید.

· اگر هنگام وارد کردن هد پرینتری، محصول بوق نمی زند و پیام جایگزینی در صفحه لمسی کنترل ظاهر می شود، ممکن است که هد پرینتری را باید مجدداً وارد کنید.

· از کاغذهای شفاف و نیمه شفاف برای تنظیم مجدد هد پرینتری استفاده نکنید. کاغذ عکس با بهترین کیفیت توصیه می شود.

· اگر فرآیند تنظیم کردن با شکست مواجه شود، یک پیام اسکن خطاها روی صفحه لمسی کنترل نمایش داده می شود. این به معنای این است که تنظیم کردن با موفقیت صورت نگرفته است. مشکل ممکن است از سالم نبودن کاغذ یا کثیف بودن هد پرینتر اچ پی باشد. اگر بعد از استفاده از کاغذ سالم و تمیز کردن هد، این مشکل پا برجا باشد، باید هد پلاتر اچ پی تعویض شود.

و در کلام آخر باید باز هم متذکر شد که تعویض هد پلاتر اچ پی باید زیر نظر فرد حرفه‌ای و کارشناس مرتبط انجام شود. در غیر این صورت ممکن است متحمل هزینه های سنگین شوید.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

هیچ نظری وجود ندارد