دسته‌بندی نشده

ریست کردن پلاتر HP – راهنمای کامل و آسان

ریست کردن پلاتر HP

قبل از اینکه شما اقدام به خرید یک دستگاه پرینتر کنید لازم است با بخش‌ های مختلف و تنظیمات آن آشنایی داشته باشید تا در هنگام وجود مشکلاتی چون ویروس، بتوانید ریست کردن پلاتر را انجام دهید.

ریست کردن پلاتر به این منظور است که شما دستگاه را به حالت کارخانه برگردانده و تمام مشکلات و نواقصی که در این میان وجود دارد، حل شود.

درصد بالایی از کاربران مراحل ریست کردن را دشوار می دانند و تصور می کنند از پس آن بر نمی آیند. به همین جهت در این مقاله به طور کلی شما را راهنمایی خواهیم کرد تا شما به صورت آسان وکامل بتوانید مراحل ریست پلاتر را انجام دهید و تنظیمات سیستم خود را به سیستم کارخانه برگردانید. پس اگر کنجکاو هستید که درباره ریست پلاتر اچ پی اطلاعات بیشتری کسب کنید و مراحل انجام آن را بدانید در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

مراحل ریست پلاتر

در چه شرایطی نیاز به ریست پلاتر وجود دارد؟

قطعاً برای بسیاری از کاربران سوال پیش می ‌آید که در چه زمانی نیاز است ریست پلاتر اچ پی انجام شود؟

توجه داشته باشید این ریست در حقیقت زمانی کاربرد خواهد داشت که به دلیل انجام برخی از تغییرات در تنظیمات یا حمله ویروس‌ ها به شبکه‌ های کامپیوتری مشکلی در روند فعالیت نرم ‌افزاری پرینتر ایجاد شود و پرینتر نتواند کارکرد صحیحی از خود نشان دهد. در این صورت می ‌توان گفت که ریست کردن پلاتر الزامی بوده و حتما باید آن را انجام دهید‌.

اگر سیستم شما دچار مشکلات نرم‌ افزاری شده است و کارکرد آن به نسبت قبل کاهش پیدا نموده، شما می ‌توانید از گزینه تنظیمات اولیه پس از ریست استفاده کنید و دستگاه خود را به حالت اولیه آن بازگردانید؛ این گونه به راحتی مشکل شما برطرف خواهد شد.

اگر پرینتر یا دستگاه شما خطا های متفاوتی را به شما نشان می ‌دهد که هر بار لازم است برای رفع این خطا ها زمان زیادی را صرف کنید تا ببینید که مشکل از چیست؟ به شما پیشنهاد می ‌کنیم که از گزینه ریست پلاتر اچ پی استفاده کنید‌.

این گزینه باعث خواهد شد تا تمام دستورات و تنظیماتی که توسط کاربر اعمال شده، حذف شود و همه آن ها به پیش فرض شرکت بازگردند. اینگونه دیگر مشکلی در این زمینه نخواهید داشت و پرینتر شما مانند روز اول کار خواهد کرد.

مراحل گام به گام ریست پلاتر

اگر شما نیز تصور می ‌کنید مراحل ریست پلاتر بسیار دشوار بوده لازم است بدانید که این مراحل کاملاً آسان می‌ باشد. در ادامه شما را با به صورت گام به گام با مراحل ریست پلاتر آشنا خواهیم کرد تا بتوانید به راحتی و به آسانی این مراحل را بگذرانید و مشکل خود را حل نمایید.

البته لازم است بدانید که نحوه تنظیمات اولیه پس از ریست در دستگاه‌ ها و چاپگر های مختلف متفاوت می ‌باشد اما ساده‌ترین و در عین حال کاربردی ترین روشی که شما می ‌توانید از آن استفاده کنید مراحلی است که در ادامه خدمت شما گفته می ‌شود.

  1.  در ابتلا لازم است وارد منوی Setting شوید.
  2. گزینه Printer Services را انتخاب کنید.
  3. پس از آن لازم است گزینه Reset to Default Factory را انتخاب نمایید.
  4. پس از اینکه این مراحل را انجام دادید و گزینه ریست را کلیک کردید اخطاری روی صفحه نمایش شما نشان داده خواهد شد که به شما می ‌گوید که شما با انجام این گزینه تمام اطلاعات و تنظیمات ذخیره شده تان از بین خواهد رفت و به تنظیمات اولیه پس از ریست باز خواهد گشت. شما با تایید کردن و گزینه yes می ‌توانید این عمل را انجام دهید و باعث ریست پرینتر خود شوید.

با انجام این مراحل شما ریست پلاتر اچ پی را انجام داده اید. حالا دیگر پرینتر شما به حالت اولیه بازگشته و آن خطا های اولیه خود را نشان نخواهد داد. با مطالعه مراحل ریست پلاتر حالا دیگر متوجه شده اید که مراحل ریست پلاتر بسیار آسان و آسوده است و می‌توانی با چند گام کوچک آن را انجام دهید.

تنظیمات اولیه پس از ریست

نکات مهم پس از ریست پلاتر

در هنگام انجام ریست کردن پلاتر نکات مهمی وجود دارد که لازم است آن را به خاطر بسپارید تا مشکلی برای دستگاه پرینتر شما به وجود نیاید و عمل ریست پلاتر اچ پی به درستی انجام شود.

  • در هنگام ریست کردن پلاتر به هیچ عنوان پرینتر خود را از برق نکشید یا دستگاه را خاموش نکنید. چرا که این کار باعث می ‌شود آسیب جدی به پرینتر شما وارد شود و خسارت‌ های زیادی را برای شما به همراه داشته باشد.
  • شما زمانی که می ‌خواهید ریست پلاتر را انجام دهید لازم است که اطلاعات مهم خود را از پرینتر خارج نمایید چرا که پس از ریست کردن پلاتر تمام اطلاعات شما از بین رفته و پرینتر شما به حالت اولیه خود باز خواهد گشت.
  • حتما مراحل را یکی پس از دیگری انجام دهید تا در انجام ای کار موفق شوید.

چه زمانی نباید ریست پلاتر اچ پی را انجام دهیم؟

البته در کنار انجام دادن ریست پلاتر اچ پی برخی از زمان‌ ها نیز وجود دارد که نیاز نیست شما این ریست را انجام دهید. چرا که اگر انجام دهید احتمال اینکه سیستم و پرینتر شما دچار مشکل شود بسیار زیاد است.

 یکی از مهم‌ترین موقعیت‌ هایی که نیاز به ریست کردن پلاتر وجود ندارد زمانی است که سیستم شما به درستی کار می ‌کند. برخی از افراد هستند که به صورت ناگهانی ریست کردن پلاتر را انجام می ‌دهند، در صورتی که پرینتر آن ها هیچ مشکلی ندارد. در این صورت است که نباید ریست پلاتر اچ پی را انجام داد چرا که می ‌تواند باعث ایجاد مشکلاتی در پرینتر شود.

نتیجه گیری

ریست کردن یکی از تنظیمات دستگاه‌ های پرینتر است که به شما اجازه می ‌دهد در هنگام ایجاد مشکل، برای حل آن از این گزینه استفاده کنید. در این مقاله به طور کلی درباره مراحل ریست پلاتر صحبت کردیم و شما را با این گزینه آشنا ساختیم. امیدوارم مطالبی که در این مقاله در اختیارتان قرار داده ایم برایتان مفید بوده باشد.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

هیچ نظری وجود ندارد